Kurumunuzun ismi neden Patern?
Patern bilimin bir çok alanında kullanılan bir terim aslında. Kelime anlamı bakımında ele aldığımızda “desen, örüntü” anlamına geliyor. Bir eğitim kurumunun her bir öğrenciyi bireysel alışkanlıkları, davranış ve inanç kalıpları, öğrenmeye ilişkin tutumlarıyla tek tek ele alarak her öğrenciye özel çözümler üretmesi gerektiğine inanıyoruz.
Bir öğrencinin paternini bilmeden kalıcı başarı sağlamak mümkün değil. Biz de uygulamalarımızın temeline bu gerçeği koyduğumuz için Patern ismini kullanıyoruz.
Peki öğrenciyi tanımak için neler yapıyorsunuz?
Eğitim evrenseldir, oysa ki öğrenme bireyseldir.
Şunu söylemeliyim ki, öğrenciyi tanımak demek yapılandırılmış ve bilimsel teknik içeren yöntemler kullanmak demektir. Yani oturalım biraz sohbet edelimin dışında bir durumdur.
Patern’de dersler başlamadan önce her öğrencinin akademik durumunun yanında bir dizi envanter uyguluyoruz. Sözü edilen envanter seti ile öğrencinin kişilik özelliklerini, derslere ilişkin tutumunu, kendini değerlendirme biçimini, öğrenme motivasyonunu, aile iklimini kavramak isteriz. Sonrasında yapılandırılmış görüşmelerle öğrencinin temel motivasyon kaynaklarının üzerine sonuç temelli hedefler inşa ederiz.
Öğrencinin takibi nasıl yapılıyor ?
Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için düzenli geri bildirim son derece önemli… Patern’in
en temel önceliklerinden biri de düzenli ve döngüsel geri bildirim… Öğrenci takibi
denilince ilk olarak akla sınav sonuçlarının öğrenciye- aileye bildirilmesi gelir. Ama bu
asla yetmez, açıkçası iş de görmez.
Bütünsel yaklaşımımızın bir parçası olarak öğrenci izleme sistemi çoklu yöntemlerle yapılır. Haftalık olarak tüm kadro, öğrencinin ders içindeki katılımını, talepkarlığını ve ihtiyaçlarını değerlendirir. Alınması gereken tedbirler hem öğrenciye, hem veliye hem de Patern yönetimine aktarılır. Veli görüşmeleri ve öğrenci görüşmelerinin tarihi ve rutini en baştan belirlenmiştir.
Örnek vermek gerekirse, veli olarak her ayın ilk salısı saat 17:00’de rutin görüşme tarihiniz olduğunu bilirsiniz. Verilen görevlerin zamanında ve hangi nitelikte tamamlandığı izlenerek bilgilendirme yapılır. Elbette tüm öğrenci izleme süreci, hedef - zaman çizelgesine bağlanır. Ayrıca sınav grubu dediğimiz 8. ve 12. Sınıflardaki öğrenci ve velilerine 6 haftalık periyotlarda farklı bir danışman tarafından öğrencinin başlangıç noktası, gelişimi ve ana hedefe ulaşması için kat etmesi gereken yol ve yapması gerekenler ilgili geri bildirim sağlanır.
Mentorlük sisteminizin olduğunu biliyorum.
Nasıl işliyor?
Özellikle LGS ve YKS’ye hazırlanan öğrenciler belirli bir okul, üniversite, meslek grubu ile ilgili bilgi sahibi olmaya htiyaç duyarlar. Bu konuda en iyi bilgiyi verecek olanlar da öğrencilerin kendini görmek istediği okullara gitmiş, üniversiteleri okumuş, mesleği edinmiş kişiler elbette…
Mentörlük sistemi bu anlayıştan besleniyor: Tüm öğrencilerin hayallerindeki liselerde okumuş olan, Türkiye’nin ve dünyanın en iyi üniversitelerinde eğitim görmüş, yurt içi
ve yurt dışı deneyimine sahip ve her biri profesyonel iş yaşamında kendi başarı hikayesini yazmış olan 20 farklı ekolden gelen mentör kadromuz bulunuyor. Mentör kadrosu kendi deneyimlerini, okul yaşantılarını, yaşadıkları zorluklarla nasıl bas ettiklerini paylaşarak öğrencilerimize gerçek yaşam deneyimi aktarımı yapıyor, hedefe giden yolda hem aileyi hem de öğrenciyi destekliyorlar.
Öğrencinin bir hedefi olması söylendiği kadar önemli mi?
Hedef kavramı da aslında çok yıpratılmış ve bunun sonucunda yanlış bilinen bir kavram..
Doğru hedef net, belirgin, ölçülebilir, kabul edilmiş ve zaman çizelgesinde izlenebilir
olmalıdır. Bu ölçütlerle ve üzerinde çalışılarak belirlenmiş hedeflere S.M.A.R.T hedefler
diyoruz ve aslında işin başlangıç noktasını oluşturuyor...
S.M.A.R.T hedeflere ulaşmak için öğrencilerle ve velileriyle bir dizi çalışma yapıp ana hedef belirleniyor ve bu ana hedefe ulaşmak için başarılması gereken mini hedefler oluşturuluyor. Bu hedefler belirli bir zaman çizelgesine oturtuluyor. Böylelikle hangi zamanda neyin elde edilmesi, başarılması gerektiği izlenebilir bir bütün haline geliyor.
Eğitime olan yaklaşımınız nasıl ve kimlere hizmet veriyorsunuz?
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, Patern her seyden önce öğrenme merkezi.
Dolayısıyla 4. Sınıftan 12. Sınıfa kadar hizmet veriliyor. LGS ve YKS düzeyinde olan öğrenciler için grup derslerinin yanı sıra ihtiyaca yönelik öğrenme grupları söz konusu… Diğer gruplar ise bireysel ihtiyaçlar göz önünde tutularak yapılandırılıyor.
Eğitim yaklaşımımızın arkasında yatan düşünce doğru yöntem izlendiğinde, doğru ortam oluşturulduğunda ve doğru veriler kullanıldığında her çocuğun mutlaka başarılı
ve yaşam doyumuna ulaşmış bir birey olabileceği gerçeğidir. Düşünün, hem ülkemizde hem de dünyada her yıl binlerce genç yaptığı işten,devam ettirdiği yaşamdan memnun olmaması nedeniyle yaşam mutsuzluğu döngüsünü kıramıyor.
Eğitimcilerin temel görevinin, her çocuğu farklı özellikleri, ilgileri, yatkınlıkları ve renkleri ile ele alıp, öğrencinin güçlü yönlerini keşfetmek ve bu yönleri parlatmak, geliştirilmesi gereken yönleri ile ilgili öğrenme motivasyonu oluşturmak olduğunu düşünüyorum. Bizim odak noktamızı oluşturan düşünce her çocuğun biricik olduğudur. Her çocuğu bireysel olarak ve her yönüyle tanımadan yapılan akademik programlar sürdürülebilir başarıyı sağlamaktan uzak kalır.
Patern Eğitim hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Comentarios